→ Crazy Ones-poster

I det nionde avsnittet av Teoknologi pratade jag och David om tre olika planscher med manifest på: Expert Enough-manifestet, Cult of Done-manifestet och Holstee-manifestet.

I dagarna har Brightwurks lanserat en typografiskt tung plansch med Crazy Ones-citatet som blev känt i samband med Apples ”Think Different”-kampanj. Den kostar $95/195 utan/med ram och är väldigt tilltalande.

Ännu mer tilltalande är att Brightwurks skänker 100% av vinsten till The Acumen Fund.

(Via The Next Web.)

Länkat av Mattias 6 december 2011 • KortlänkLägg till på Instapaper • Dela på TwitterReagera på länken

vision

Världen innehåller enorma möjligheter för de flesta av oss. Men i möjligheterna ligger en dubbelhet. Hur vi hanterar friheten att själva råda över vår tid och uppmärksamhet avgör vilka vi är. Kanske är det mer tydligt än någonsin i vår tid? Teoknologi vill vara ett samtal kring frågor i skärningspunkten mellan möjligheterna och verkligheten; ärligt, öppet och roligt. Eftersom vi är både präster och nördar är det naturligt att samtalet ofta tar sin utgångspunkt både i kyrkans värld och prylarnas.

info

Teoknologi är kodat i Espresso, bygger på Wordpress och hostas av Surftown. Studio Sans har designat och producerat hemsidan, som är responsiv och har experimentellt stöd för HTML5 och CSS3. Vi gillar webbläsarna Safari och Chrome. Alla inlägg är licensierade med Creative Commons licens BY-ND. Licensen innebär att du gärna får dela med dig av vad vi gör, så länge du berättar varifrån det kommer och inte bearbetar det på något sätt.

rss

I det här flödet finns allt innehåll; avsnitt, artiklar och länkar. Om du inte vill prenumerera på länkarna kan du användadet här flödet. Du kan prenumerera på avsnitten separat i iTunes eller här.